Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-04, 12:56   #16
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg er egentlig ikke på nettet nå.... Men må bare skyte inn: Det er stor forskjell på proteinOPPTAK og proteinNYTTIGGJØRING. Proteinene kommer jo ikke ut med avføringen, ergo er de TATT OPP. Men vi vil jo gjerne at musklene skal klare å nyttiggjøre seg dem, ikke at proteinene sakte skal omdannes til blodsukker i leveren, for så å enten brukes som energi eller lagres som fett/glykogen.

Ergo: Spis så mye proteiner som helst, men musklene har ikke glede av mer enn ca. 30 gram per måltid (mer om man har trent - mye mer om man har trent hard styrketrening). Dessuten virker proteiner syredannende i kroppen, slik at det bør være plass til MYE basedannende grønnsaker om man spiser MYE proteiner....