Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-06, 18:32   #51
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prinsessemuffins

På min pakke med linfrø fra Nutana står det 35 karber pr 100 gram.
På den andre jeg hadde før(som jeg har basert regnskapet mitt på) sto det 34 gram karber (da var fiber 28 gram allerede fratrukket).

Det er ikke særlig forskjell på hele og knuste frø. Og om vi lager med hele frø så er det allefall noen som tygges når de spises. Vi svelger jo ikke skivene hele ! Akkurat det tror jeg ikke spiller noen rolle.

Det irriterer meg at det står 0 på noen pakker og 34-34 netto karber på andre. Det er vanlig med en del feilmerking, men dette er jo sykt ....

Har sendt noen mailer rundt omkring. Inntil videre anbefaler jeg at dere regner det som står på pakkene dere bruker.

For min del føler jeg meg tryggere ved å bruke 35 gram karber pr 100 gram i regnskapet mitt. Da regner jeg iallefall ikke for lite karber (om det skulle ha noen betydning en gang igjen - siden jeg ikke teller lenger).