|
Sv: matlei
Først må jeg få gratulere med kjempeflott vekttap Snupperella!
Du har vært kjempeflink, og jeg kan godt forstå at du gjerne vil ned de siste 4 kiloene før du tar pause.
Du har alt fått veldig mange gode ideer allerede og noe av løsningen når en er matlei er jo å forsøke å legge om kostholdet litt.
Ser ut som du spiser veldig ensformig, og det er jo slett ikke nødvendig på ketolysekuren. Prøv f.eks. å erstatte noe av kjøttet med fisk og jeg håper for all del at du spiser andre grønnsaker enn bare salat! Jeg har god erfaring med å lage forskjellige supper(blomkål-, brokkoli-, fiske- og spinatsupper), tyknet med kokte mosede, alle sorter karbohydratfattige, grønnsaker og har i fløte, buljong salt og krydder. Putter også i fisk, reker eller kjøtt,- eller har i kokte egg. Det blir fullverdige og gode måltider, og når jeg først lager en gryte, blir det ofte til flere middager/lunsjer.
Wok, gratiner eller smørdamp grønnsakene. Ellers er det jo viktig å få i seg nok fett, så bruk gjerne creme fresh og og rømme i rettene. Dersom fløte ikke sinker vekttapet, kan du også godt bruke det. Ketolysebrød og muffins med smør og masse godt pålegg på er også et godt alternativ til frokost eller lunsj. Oppskriftene på det og mye mer finner du på www.ketolyse.no
Du nærmer deg målet, og dette klarer du!
Ønsker deg lykke til,- og håper det smaker!