|
Sv: Står litt fast her...
Hei Nuppa, og velkommen hit !
Punkt 1. - Det er helt vanlig at det stopper opp etter et par uker. Kroppen trenger tid til å "områ" seg. det kan ta alt fra en til 3-4 uker. Om du bare står på så fortsetter vekttapet etter en stund. Slike stopp har de fleste ved jevne mellomrom.
Punkt 2. - På Atkins bør du kutte ut CC. Den norske utgaven av boka er basert på 1992 utgaven av Atkins. Den er ca. 10 år utdatert. Ny oppdatert utgave kom i både 1999 og 2002. Atkins fant ut at CC kunne hemme vekttapet for enkelt og kutet det ut fra induksjonsmaten.
Punkt 3. - Samme med kaffe, det er like mye koffein i kaffen uansett hvor mye fløte du putter oppi. Og der er begrenset hvor mye fløte du skal spise/drikke og !
Sitat:
Men lurer jeg meg selv???
Ja, det gjør du. Når du har gått på Atkins noen ganger er faren at du sklir ut uten å være klar over det. Du tror du kan, du tror du husker. Slik er det med de fleste av oss. Hvilken farge stix'en har spiller fint liten rolle. Den viser bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen.
Den kan vise lilla om du drikker for lite vann, slik at urinen er konsentrert.
Å drikke masse vann er viktig på Atkins, for å rense og skylle ut. Minst 2.5 - 3 liter pr dag er anbefalt.
Sitat:
Kan noen gi meg litt tips og et spark bak, så jeg ikke sklir ut?
*spark*
Post en typisk dagsmeny. Hva og hvorr mye av hva du spier når. Så kan vi ta en titt !
Så kan du også lese litt på disse linkene - spesielt om du har den norske utgaven av boka er dette viktig:
Reglene for induksjonen
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon
og her:
Alt du har ønsket å vite om ketose