Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-06, 10:12   #23
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser?

Opprinnelig lagt inn av Merete A, her.

Ja, vi er kanskje det? Det hadde for så vidt ikke gjort noe om vi var uenige ... Jeg prøvde vel egentlig bare å forstå hva du mente ... samtidig som jeg lurer på om vi har samme forståelse av hva et selvbilde "egentlig" handler om. Og det tror jeg. Kanskje.

For meg, så er selvtillitt og selvbilde 2 helt forskjellige ting iallefall..
Selvtillitt går på ting jeg GJØR...ting jeg kan og får til... (evt. ikke...)

Selvbilde er min oppfattelse av meg selv, og hvordan jeg ser meg selv..
For meg går dette mye på hvordan jeg ser ut, siden jeg ikke er fornøyd med det....
Jeg har alltid vært veldig opptatt av andres meninger om meg, noe som gjør at jeg aldri har kunnet være helt fornøyd...

Om jeg er fornøyd selv, tror jeg det vil skinne igjennom...Jeg merker det jo som sagt allerede....

Så for meg henger utseende og selvbilde ganske tett sammen...Ikke sikkert det gjør det for andre....?

Folk som veier MYE mer enn meg, kan ha et godt selvbilde de!
Det er ikke tilfellet hos meg...dessverre...
Må gjøre noe med det ytre for å fikse det som er inni....og litt andre veien og...

Og nå gjør jeg begge deler

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat