|
Sv: Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser?
Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.
Jag blir frustrert av mennesker som har stor overvekt og promt sier att -jag trives med sig själv så som jag er nå.. Trur de narrer sig själv faktiskt..Kjempe bra att like sin kropp,men hvordan kan kan man like sin kropp når man vet att det er en stor helse risk at ha stor overvekt??Når man vet att man spiser ting som er direkte ugunstigt for kroppen?Då kan man ikke si att man liker sin kropp..man ødelegger ju den..
Det at de trives med seg selv har vel med at de har prøvd "alt" men ikke klart å bli slanke og dermed "må" si at de trives med seg selv uten at de kanskje mener det.
Og det å spise usunne ting som man VET man går opp av har ikke noe med dårlig kunnskap om sunt kosthold å gjøre eller at man vil seg selv så mye vondt, men kanskje heller en stor misnøye med seg selv og at man ikke klarer noenting, "ikke gå ned i vekt" engang. Helt enkelt å innse at man ikke klarer å nå sine mål og innerst inne mislike segselv sterkt, kan være en stor årsak til å utløse trøstespising for mange og dermed spise alt som er usunt kan dempe den store ulykkeligheten man føler. Tror nå jeg da. (for å bruke megselv som eksempel ihvertfall 
Men neste gang JEG kommer meg ned på 95 kg så SKAL jeg med hånden på hjertet si at nå er det ikke langt igjen til en slank kropp. Men Jeg trives med megselv nå også selv om jeg er 95 kg.
Jeg liker kroppen min nå......(nei jeg gjør ikke det, er over 110 kg...nå) men for å klare å komme til 95 kg så MÅ jeg prøve så godt jeg kan å like megselv NÅ!
Da jeg gikk opp og ned fra 95 kg til 90 kg en periode for noen år siden (sogar ned på 88 kg noen minutter) så mislikte jeg megselv sterkt og VILLE ikke og kunne ikke trives med den jeg var akkurat da. Jeg Måtte bli 78 kg, da ble alt i orden og jeg skulle bli såå lykkelig og glad i min nye kropp. Trodde jeg... Jeg hadde vanskeligheter med å vise meg blant folk da også, som nå... Men nå er jeg 15-20 kg mere. Og jeg må begynne å like megselv NÅ. Ellers går det ikke.
Jeg tror nemlig man må trives medseg selv hele veien hvis man skal klare å bli slank.