Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-06, 18:15   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser?

Opprinnelig lagt inn av SuperA, her.

Hvis vekten ikke teller NOE for dere og dere bare vil være glade i dere selv, betyr ikke det at dere egentlig trenger en psycholog mer enn noe annet? (ikke ment å være frekk kommentar, beklager hvis jeg fornærmer noen.)

Jeg blir ikke fornærma, for jeg kan liksom ikke tro at du mener det du skriver ? Mulig jeg har misforstått deg totalt. Og har jeg det beklager jeg. Men:

Mener du virkelig alvorlig at jeg trenger psykolog fordi jeg ikke bryr meg det minste om hva tall vekta viser og er fornøyd med hva jeg ser i speilet og er glad i meg selv ?

Det er etter min mening et bilde på en trygg og glad person - ikke en mulig psykiatrisk pasient.

Mener du virkelig at det er normalt og sunt å henge seg så opp i et tall på en vekt at en starter radikale kurer (her snakker jeg ikke om kostomlegging til sunne kostholdsfilosofier, men kurer ala ananaskurer, eggekurer, div "sykehuskurer" etc. ) for å gå ned x-antall kilo selv om en ser helt OK ut og har normal vekt i forhold til høyde/alder - og ikke klarer å "være venner" med kroppen sin av den grunn ? På grunn av et tall ? Det er mange som gjør det..... I mi bok er det på grensen til spiseforstyrrelse..... i beste fall forvrengt virkelighetsoppfattelse.