|
Sv: Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser?
Opprinnelig lagt inn av SuperA, her.
^ Enid, jeg tror ikke de gjør det for å ødelegge selvtilliten din, men for å hjelpe deg. Når alle de personene du nevner gir lyd fra seg er det nok fordi de virkelig bryr seg masse og ønsker å ta vare på deg. Hvis du prøver å se på det som støtte (vet det kan være vanskelig) istedenfor at du "ikke er god nok" så kanskje de hjelper...? Kanskje du kan prøve å snudet til motivasjon, f.eks når legen din sier noe kan du tenke "nå skal jeg virkelig vise dem" og bruke det som motivasjon til neste gang dere møtes. ^_^
Joda, skjønner at de gjør det for å hjelpe, men har blitt enormt skuffet flere ganger. Det handler vel mer om hvordan enkelte presenterer det de sier enn hva som er innholdet. Jeg er en person som motiveres av støtte og positive tilbakemeldinger, ikke av kritikk og nedsettende kommentarer. Jeg blomstrer opp og klarer virkelig å holde fokuset på helse og diett når jeg får ros, ikke når jeg blir mast på eller motarbeidet.
Tror mange mennesker, særlig i helsevesenet, har noe å lære om å behandle mennesker med respekt.
|