Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-06, 10:04   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett med Drevon

Jeg må si jeg beundrer dere som fremdeles har "guts" til å stå i mot og engasjere dere mot Drevons nedlatende holdning. Mannen har latterliggjort lavkarbo retninger siden tidenes morgen. Siden 1982 og lenge før det har han avfeid dette kostholdet med rulleøyne og overbærene hoderisting. Flere sterke og tunge kostholdseksperter har kjempet mot ham. Men på samme måte blitt latterliggjort. Det gjelder DVP, Kenn Hallsteinsen, Fedon Lindberg og faktisk en god del ernæringsfysiologer og leger. For ikke å snakke om utenlandsk ekspertise. Min personlige mening er å la dem ta kampen. Om ikke disse tas alvorlig, - hva får en da til å tro at lille meg - eller Iset eller hvem som helst andre uten formell kostholdsutdannelse skal bli hørt - uansett hvor mye vi står på og maser om dette ? Jeg mener ikke at vi skal fortie, men at vi ikke er faglig rustet til å ta opp kampen mot denne mannen.

Vi vet at vårt kosthold er bedre for OSS og for mange andre. Vi har ikke påstått at vi har den eneste sannheten (vel, bortsett fra Skaldeman og et par andre da), de fleste av oss har et nyansert syn på saken. Det Drevon gjør er nettopp å latterliggjøre ALLE andre som har et annet syn enn ham. At han i denne sammenhengen latterliggjør fagpersoner som har uendelig mer kunnskap, faglig tyngde og menneske kunnskap enn ham selv - viser bare hvor arrogant han er.

Han er slett ikke fasiten, - FOR DET FINNES INGEN FASIT. Vi er nemlig ikke rotter og marsvin som har har gjort forsøkene sine på. Vi er mennesker, vi er forskjellige - både utenpå og inni !

Derfor syns jeg ikke at han er verdt å bruke tid og krefter på her i forumet. Man må velge sine kamper, - og å gå inn i en diskusjon (i det offentlige rom) med et menneske som har monopol på vettet, som selv er hellig overbevist om sin egen fortreffelighet, som aldri har tatt hensyn til hva andre kan, vet, mener og føler - og som aldri noensinne vil kunne akseptere at lavkarbo kosthold er noe som passer for en stor del av befolkningen..... det er for oss å kaste bort tid og krefter som kan brukes på mer verdifulle ting.

Vi på dette forumet kan si hva vi mener og fortelle om våre erfaringer. Vi VET jo at det funker - vi har gjort mer forsøk enn denne mannen noensinne vil gjøre. Og vi har brukt oss selv i disse forsøkene. VI får ikke bedre bevis enn dette. La oss påvirke der vi kan.

Ære være dere orker og gidder å ta opp kampen i det offentlig - der ute. Men pass nå på å ikke gå i Drevons egen felle - VI har ikke hele sannheten vi heller. Som jeg har sagt så er vi så forskjellige og det ER en kjenngjerning at lavkarbo kosthold ikke passer for alle. Sørg for å holde diskusjonen på et saklig nivå. Å kalle mannen for **** idiot og andre følelsesladde uttrykk er å gå ned på hans nivå og det tar seg ikke særlig godt ut - hverken her eller i andre sammenhenger.