|
Sv: Man kan dø av å drikke for mye vann
Vær oppmerksom på at denne mannen ikke uttaler seg om folk på ketogene dietter ! Han uttaler seg på generelt grunnlag.
Ketogene dietter som bl.a. Atkins Induksjon/Vedvarende og Ketolyse er sterkt vanndrivende i seg selv. Om man følger slike ketogene dietter har kroppen behov for mer vann enn normalt. Og 4-5 liter vann pr dag er slett ikke farlig/skadelig i en slik sammenheng.
På Atkins anbefales det å drikke minst 2,5 - 3 liter vann pr dag. Mange drikker mye mer enn det - rundt 4 liter - uten problem. Torkil anbefaler også å bytte ut en del av vannet med drikke farris og annet natulrig mineralvann som inneholder salter.
Jeg drikker ikke riktig SÅ mye vann lenger, men da jeg var i ketose gjorde jeg det. Og mine lever/nyre etc prøver har det aldri vært noe galt med.
Vi må sette slike artikler/uttalelser i korrekt sammenheng før vi trekker feilaktige konklusjoner her !
Og hvor mange dødsfall er det registert på +/- 4-6 liter vann ??
De "vannrelaterte" dødsfall som er registrert handler om vannmengder på rundt 10 liter i løpet av relativt kort tid.
Dette er "storm i et vannglass" igjen - bokstavlig talt !
Sist redigert av Nille : 25-10-06 kl 10:23.
Årsak: rettelse at tyrkfeil
|