Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-06, 15:36   #1
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 55
Boxie er ny på veien

Tett på nett med Drevon

Og jeg klipper inn.... (intet nytt under solen, men jeg kan ikke dy meg)

Hei! Hvorfor går man ned i vekt med fett og opp med karbohydrater?"
Hei, Påstanden din er gal. Man går opp i vekt om man spiser mye energi. Det er vist i mange studier. Grunnen til at man kan gå ned i vekt om man begynner på en fett- og proteinrik kost er antakelig at fokus på å spise mindre øker betydelig. Etter ca 6 mndr vil imidlertid denne "ekstragevinsten" ved å endre kosten radikalt forsvinne, og man får etter studier som har gått over 1 år ingen forskjell mellom karbohydratrike og karbohydratfattige koster. Derimot kan man få en betydelig ulempe av at et fett- og proteinrikt kosthold ofte inneholder mindre vitaminer, mineraler og fibre. Det er helsemessig uheldig for en rekke ulike sykdommer. Dessuten er et fett- og proteinrikt kosthold ikke bærekraftig for å fø en hel verden. Det er ytterligere en grunn til at man bør spise stivelsesrik kost med mye grønnsaker, frukt, grove kornprodukter, fisk, og magre melke- og kjøttprodukter. Hilsen Christian A. Drevon

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat