Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-06, 11:24   #6
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og graviditet

Jeg fulgte Fedon ketose før jeg ble gravid med nr 1, og gikk ned 25 kilo med det. Da jeg ble gravid fikk jeg beskjed av ernæringsfysiologen hos Lindberg å gå over til "vanlig Fedon". Og som Lise og Jeefern sier, prøv å holde blodsukkeret mest mulig stabilt, det er ofte svingningene som gjør en kvalm.

Fra og med svangerskapsuke 12 ble jeg anbefalt å øke proteininntaket med 50 %, altså 1,5 x mer enn vanlig inntak.

Er du flink med lavkarbo i svangerskapet, så trenger du som mamma sjelden tilskudd av annet enn folinsyre. Jern- og kalktilførsel sikrer du via å innta betydelig mindre sukker (sukker hemmer gjerne opptak av kalk og jern). Men selvfølgelig - ingen regel uten unntak.

Masse lykke til og NYT tiden fremover i fulle drag.