Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-06, 17:36   #47
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Som dere ser så har vekta gått kraftig opp. Den er nå 89,2 kg. Glyburiden som jeg starta med har gjort sitt, men dessverre så har den ikke skylden alene. Jeg har hatt en tøff og stressende periode bak meg og det er mer stress i uken som kommer.

Thunder Bay turen gikk veldig bra. Hjem- og bolig messen var en skuffelse. Mye flott å så på, men ikke det vi var intressert i. Det var masse hot tubs og diverse pyntegjenstander. Helse messen besto for det meste av folk som solgte forskjellige vitaminer og tilskudd som skulle helbrede alt mellom himmel og jord. Det skulle være et foredrag om fitness og riktige teknikker. "Så interessant", tenkte jeg. Vel, det besto av en jente som kun leste opp fra et manuskript og hadde en flat lesestemme. Jeg hadde forventet meg noe i retning av folk som viste treningsmaskiner og riktig teknikk i de, eller de kjørte gjennom et treningsprogram. Det mest interessante innslaget var faktisk en gruppe magedanserinnner i alle størrelser. En av damene hadde en skikkelig stor dissemage og den hadde hun sving på. Hun var så flott, sexy og sensuell. Vi damer med kurver er sexy og sensuelle.

Ellers var det mye tid til shopping og jeg fikk riktig slappet av og hadde det gøy. Selve øyebehandlingen gikk bra og de vil kalle meg inn igjen om ca en måned. Jeg har fått en større blødning i øyet som er like i sentralsynfeltet, men den var ikke større enn at han kunne fortsette laserbehandlingen.

Da vi kom hjem på tirsdags kvelden måtte vi reise rett på sykehuset fordi min nesteldste svigerinne var blitt alvorlig syk. Hun har ukontrollert diabetes type 2 og astma. For 2 måneder siden fikk hun diagnosen arteritis temporalis (temporal arteritis) og får megadoser med prednison. Disse pillene medfører vektøkning og at vann holdes tilbake i kroppen.

Hun kom øyeblikkelig på sykehuset og holdt på å dø fordi hennes hjerte ikke slo ordentlig og hun fikk ikke puste. Nå flere dager senere etter å endelig ha sendt henne til sentralsykehuset i Thunder Bay for mere avanserte undersøkelser har de funnet ut at hun har vann i lungene og vann i hjerteposen. Hun er i en meget høy BMI klasse, mye over 50 og har lagt på seg ytterligere. Nå kan hun nesten ikke røre på seg. Tilstanden har blitt stabilisert, men hun er fremdeles kritisk syk.

Da jeg kom på jobb på onsdag var det så mye å gjøre at jeg knapt fikk tid til å puste. Jeg er hovedansvarlig for arrangering av "Child Abuse Prevention Awareness Week". Det skal være en del arrangementer i den forbindelse. Det første var en fredspipe seremoni ved soloppgang på søndagen 22. oktober. Det skulle serveres frokost etterpå. Jeg måtte gå rundt å få tak i de personene som har fredspiper og spørre de. Det er et helt lite seremoniell og diverse etikette ting rundt dette.

På toppen av det hele fikk jeg mensen en uke for tidlig på lørdags kvelden. Matmessig har det vært elendig siste uken og alt har skeiet ut. Mye på grunn av min "emotional eating disorder". Tallene på vekten var ikke snille i dag tidlig. Men jeg vet at raskt på betyr raskt av som regel. Det er en blanding av vann- og fettvekt. Det er bare å gå tilbake til mitt kostholdsopplegg og holde seg til det så best jeg kan. "Ittno tull" denne uka.

Sist redigert av BiggestLooser : 23-10-06 kl 17:50.
BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat