Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-06, 18:58   #46
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av Sirene, her.

Hei,
Bare et enkelt godt råd. Dersom du har mistanke om at du har cøliaki, skal du aldri begynne å spise glutenfritt før du har fått skikkelig diagnose etter gastroskopi. Hvis du gjør det, vil tarmslimhinnen din leges slik at man ikke ser noe galt, og dermed går du glipp av grundstønad på 1663.- kr. om måneden!
Så Imp, dersom din samboer har mistanke om at han har cøliaki bør han insistere på å bli undersøkt for det.
Ellers kan du regne med, at de fleste glutenfrie spesialprodukter har veldig høyt glykemisk indeks. dvs. at de får blodsukkeret til å stige veldig raskt for så å falde raskt.

Hei!

Når det gjelder samboern, så har han (les: jeg..) kutta ut brød og mel og slikt, i to uker. Han var like dårlig i magen da. Innstillingen til samboern når det gjelder å finne ut dette her, er veldig dårlig...det er jeg som er pådriveren, og da er det ikke alltid lett.

Han har ikke tatt gastroskopi, men motsatt vei,og de fant ikke noe galt da. Men de ser kanskje ikke cøliaki på den måten?

Er det mulig han kan ha cøliaki selv om han ikke ble bedre med to uker uten gluten?

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat