Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-06, 17:07   #27
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

men vist jeg var dehydrert ville jeg ikke merket det på andre måter i kroppen også da?

Jo, du kan bli tørst, du kan bli tørr i munnen (og mange også i huden). Man kan få vondt magen eller hard mage. Men kan bli trett og svimmel. Noen får kriblinger i beina (IKKE kramper altså). mange føler seg urolige eller mistolker tøst som sult.

Blir du tørst er du allerede "dehydrert" i teknisk forstand. Ikke sykelig dehydrert eller farlig dehydrert, men allikevel har du da et underskudd på vann i kroppen.
Men mange kjenner ikkeno. Derfor er det viktig å ikke drikke bare når en er tørst, men ved jevne mellomrom hele tiden.

Som jeg sa, så er ketogene dietter STERKT vanndrivende, derfor er det viktg å flylle på. Dessuten har vanndrikkingen den misjonen at den skyller ut alle uhumskheter og faenskap av kroppen. Det renser. For folk som spiser IKKE ketogent har vannet også en viktig misjon, og selv de anbefales jo å drikke minst et par liter vann pr dag.... you do the math !

Sitat:

tror alle henger seg veldig opp i stixen pgr av at det første du leser når du begynner på atkins osv er at du får kjøpt disse stixene på apotekt(og dermed får man sterk tro på det) og at når den viser utslag ,ja da forbrenner du ditt eget fett! er ganske naturlig at folk tenker jo mørkere jo bedre(mer fett forbrenner man)...

det forstår jeg. Men da er det jo viktig at man leser om det da. Sånn at man ikke bare tror men VET ? På Torkil sin side www.ketolyse.no - vil du finne akkurat samme teksten som her:
Alt du har ønsket å vite om ketose

Det vet jeg fordi han spurte meg om han kunne få kopiere og bruke den der !
I den siste utgaven av boka hans er det også tatt med en del mer info enn i den første.

Sist redigert av Nille : 22-10-06 kl 20:21.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat