Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-06, 20:40   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: macadamia nøtter?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Desverre, disse nøttene kan du ikke spise mye av. Det er vel omtrent de nøttene med mest karbohydrater, 12.8 g i følge www.calorieking.com
Men det står at 8 g av disse er "dietary fiber" da, så kanskje man kan trekke det fra? Det er jeg ikke sikker på!

Joda, man kan utmerket godt spise macadamia nøtter - men som jeg tidligere har sagt, ikke på Atkins Induksjon

Bruker dere amerikanske programmer til å beregne mat, så husk at fiber skal trekkes fra. Det er da 4,8 karber pr 100 gram netto karber i nøttene på listen fra calorieking. Men sjekk alltid på pakka/boksen om du kjøper nøtter i Norge. Mange ganger er de tilsatt krydder og salt - dessuten kan karbetallet endre seg etter hvordan de er tilberedt og tilsatt salter/krydder.

På NORSKE/EUROPEISKE næringsinnshold er fiber allerede trukket fra, så der får dere ikke trekke fra fiber !!