Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-06, 12:07   #6
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: FitLine Yoghurt vs. Soyamelk/Havremelk

Opprinnelig lagt inn av JEDI, her.

and I quote:" you need: 1 bag of Fitline All-in-1000 plus and 1 litre of skimmed milk at room temperature."

står det på posen altså

regardless,
hvordan varmer du melka? lar du den bare stå ute i noen time?

Ja, jeg lar melka stå på kjøkkenbenken i et par-tre timer.

Opprinnelig lagt inn av dette står det på et informasjonsark som skal følge med sendingene fra hovedkontoret

FitLine® ALL-IN-1000 YOGHURT

Tilberedning

Du trenger 1 liter søt melk eller soyamelk. La melken nå romtemperatur i uåpnet kartong, hell pulveret i den lille plastbollen og tilsett melk, litt av gangen, rør om til pulveret har løst seg helt opp. Ha på lokket (husk å slippe ut luften).

Hell kokende vann i ytterbeholderen, helt opp til de små innerkantene slik at de blir dekket, sett den lille plastbolle oppi, og sett på lokket. Legg noe tungt (f..eks. en kilos pose med mel/sukker/ris oppå - husk dette er gjæringsprosesser!)

Etter 8-12 timer er yoghurten ferdig. La den lille bollen med den ferdige yoghurten stå på i romtemperatur en time før du setter den i kjøleskap.
Om nødvendig kan sette hele beholderen i kjøleskapet etter 7 timer.
Ferdig yoghurt bør oppbevares i kjøleskap og har da en holdbarhetstid på minst en uke.

Tips:

- Fettmengden i melken påvirker smaken og konsistensen på yoghurten, bruk 0,7-3,9% søt melk – helst helmelk. Surmelk/kulturmelk kan ikke benyttes.
- Jo fetere melk, jo bedre og fastere yoghurt.
- Om yoghurten er for tynn, la den stå ytterligere 2-3 timer med kokende vann i ytterbeholderen.
- Vi anbefaler H-melk eller tilsvarende, da denne gir best kvalitet på yoghurten. Ønsker du et tynnere sluttresultat, er det bedre å spe den ut med vann eller lignende når gjæringsprosessen er ferdig.
- Smaksett ikke yoghurten før den er ferdig gjæret.
- Den ferdige yoghurten kan du smaksette med frukt, bær, honning, saft, fruktose, müsli...alt etter din egen smak!

Har du ikke fått dette fra hovedkontoret - så har du fått det av meg nå.
Er ikke jeg veldig veldig snill?

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat