Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-04, 20:07   #49
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skal egentlig ikke spise yogurt før i fase 4 - lifetime maintenance. Jeg er 1.2 kg fra pre-maintenance (har bestemt å gå over dit når jeg når 65 kg). Men jeg fikk ikke tak i kesam vanilje - og 1 ss pr dag er jo ikke akkuat noen mengde å snakke om... Det står heller ingenting noe sted om at vi IKKE kan ha det....og på Atkins.com er det oppskrifter med yogurt i tilpasset alle faser ??!! (http://atkins.com/food/recipes/all/...ka_Chicken.html )

Det er 11 netto karber i en smoothie som den jeg har lagd med yoghurten, og 211 kalorier - 50% fett ! 6 netto karber uten yoghurt men med olje. Hvis jeg bruker olje, så stiger kaloriinnholdet fra 211 til 429... 80% fett. Skal prøve med Cocosa i tror jeg.... Det spørs hvordan forholdet karber/kalorier ligger an den dagen jeg skal lage... Dessverre må jeg jo også holde litt øye med kaloriene !

Det finnes mange forskjellige versjoner av smoothies. Med kremfløte, med forskjellige oljer, med melk, yoghurt etc etc. Jeg må ha noe som smaker godt !! Tvinger ikke i meg en smoothie fordi den er sund om den smaker pyton

Også hadde jeg olje i første gangen jeg lagde, men det ødela hele smaken (olja var harsk) Har kjøpt ny olje nå, men har ikke turt å ha det i enda. Noen mener det setter smak, andre mener det ikke setter smak. Uansett står det ikke noe sted at det absolutt MÅ være olje i en Smoothie ... eller Fett er det jo uansett (fett fra eggene)

Gleder meg til mange nye oppskrifter