Skal egentlig ikke spise yogurt før i fase 4 - lifetime maintenance. Jeg er 1.2 kg fra pre-maintenance (har bestemt å gå over dit når jeg når 65 kg). Men jeg fikk ikke tak i kesam vanilje - og 1 ss pr dag er jo ikke akkuat noen mengde å snakke om... Det står heller ingenting noe sted om at vi IKKE kan ha det....og på Atkins.com er det oppskrifter med yogurt i tilpasset alle faser ??!! (http://atkins.com/food/recipes/all/...ka_Chicken.html ) Det er 11 netto karber i en smoothie som den jeg har lagd med yoghurten, og 211 kalorier - 50% fett ! 6 netto karber uten yoghurt men med olje. Hvis jeg bruker olje, så stiger kaloriinnholdet fra 211 til 429... 80% fett. Skal prøve med Cocosa i tror jeg.... Det spørs hvordan forholdet karber/kalorier ligger an den dagen jeg skal lage... Dessverre må jeg jo også holde litt øye med kaloriene ! Det finnes mange forskjellige versjoner av smoothies. Med kremfløte, med forskjellige oljer, med melk, yoghurt etc etc. Jeg må ha noe som smaker godt !! Tvinger ikke i meg en smoothie fordi den er sund om den smaker pyton Også hadde jeg olje i første gangen jeg lagde, men det ødela hele smaken (olja var harsk) Har kjøpt ny olje nå, men har ikke turt å ha det i enda. Noen mener det setter smak, andre mener det ikke setter smak. Uansett står det ikke noe sted at det absolutt MÅ være olje i en Smoothie ... eller Fett er det jo uansett (fett fra eggene) Gleder meg til mange nye oppskrifter