Tråd: Eat...
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-06, 09:52   #4
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Eat...

Opprinnelig lagt inn av cathrine, her.

Da høres dette ut som noe for meg...
Men det lønner seg vel å begynne når man ikke skal noe, siden det er 14 dager med ganske strengt kosthold til å begynne med? Skal i "40 års bryllupsdag"-lag om 14 dager..Ikke så lett å styre hva man får til middag da!
Og hvordan er det med et slikt kosthold og operasjon? Vet du det? Spiller det noen rolle?

Takk for informativt svar forøvrig!

Det å stadig utsette noe fordi man skal et eller annet er igrunnen ikke særlig lurt Men det kan jo være greit med en oppstartsdato. Jeg gjorde det selv, og satte en dato 3 uker frem i tid. Så gjorde jeg unna den helga jeg skulle noe, og startet på riktig dato.

Operasjoner har Dr.Torkil svart på før. Og det sies at det er lurt å spise vanlig mat med noe karbohydrater før innleggelse. Dette fordi man får glukose/sukker intravenøst på sykehuset. Og for at det ikke skal komme som et sjokk for kroppen kan det være lurt å fylle "sukkerlagrene" i kroppen.(glukoselagrene) Hvis du søker vil jeg tro du finner svarene inne i forumet et sted.

De første 2 ukene er strenge ja. Men verdt det!

Det å spise middag ute blant vanlig folk kan være en prøvelse. Men fortvil ikke! Spis rikelig av "sikre" matvarer som grønnsaker, salater etc. Spis kjøttet, og dropp poteter. Verre er det egentlig ikke. Det er verre å svare på spørsmålene om hvorfor du spiser så "rart". En nødløgn om at du er allergisk mot mel og sukker holder som regel.

Lykke til!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat