Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 00:15   #31
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gir foreldre skylden for overvektige barn

Jeef: Der har vel PCO'en litt å si tror du ikke? Kjenner meg hvertfall igjen i det du sier, de måtte tvinge i meg brød og poteter når jeg var mindre, mens brodern som stort sett levde på brødskiver med sjokoladepålegg er tynn som en strek fortsatt.

Forøvrig mener jeg at foreldre har skyld i barnas overvekt. Fram til man er 18 er det faktsik foreldrene som er ansvarlig for en, enten en vil eller ikke, og selv om man er i stand til å ta egne valg fra man er relativt ung er det opp til de å legge grunnlaget for hvilket forhold man har til mat og kropp. Og om det skyldes uvitenhet, feil rådgivning, latskap eller rett og slett tidsklemme, så er det nok en god del foreldre som driver barna inn i både overvekt, undervekt, spiseforstyrrelser og sykdom med oppdragelsen og kostholdet de gir.
Jeg er fullstendig klar over at det er en utopi å tro at alle skal leve og lære riktig, men like fullt er det ikke til å komme fra at det hadde hatt noe for seg.