Her går det unna ser jeg . Kjenner meg godt igjenn i mange av innleggene her. Jeg fikk konstantert PCOS for 2 år siden og har prøvd div.: p-piller, opr. og lavkarbo. Nå startet jeg med Metformin for 2 uker siden p.g.a. endel plager som faktisk har blitt forsterket den siste tiden. Det var legen min som sa at jeg måtte legge om kostholdet mitt til "a la Fedon" samt begynne å trene mer styrke for å unngå endel tillegsplager. Jeg var også en "brød-mums" før, men etter den legetimen forandret det seg. Sakte men sikkert forsvant kulene/kvisene jeg hadde rundt munnen (det var en stoooor plage for meg) og jeg merket at jeg ble i bedre form. Jeg jobber i barnehage og der er det til tider masse kaker og annet digg i pausen, før var vel jeg den verste til å "snoke" på det meste, men etter at jeg fikk konstantert PCOS har jeg faktisk ikke rørt noe - og det går lett som bare det. "Det er ikke til å tro" sier mine arb.kolleger (samtidig kan de tydelig se dersom jeg har gått på en smell - da er haka mi rød og kulete så det er ikke lett å skjule). Konklusjonen min er at det er ikke vanskelig å legge om kosten dersom du merker at formen blir bedre og plagene mindre - bare prøv . Men det kan ta litt tid å finne ut av alt matstyret. Den største feilen jeg gjorde i starten var at jeg varierte for lite - ble lei den maten jeg spiste. Lykke til Jordbær (så søtt ) - dette fikser du .