|
Sv: Frosne brokkolitopper.
Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.
Det er vell bare å se på posen viss kostfibrer står med..Viss det ikke står med så er kostfibrer "innbakt" i karbohydratene...
trur jag Nille??
Det er umulig å regne nøyaktig hvor mye karber en får i seg når en spiser grønnsaksblanding. Siden det er forskjellig med karber i de forskjellige grønnsakene. Hvem gidder å dele opp og veie liksom ?
Men standarden (EU standard som Norge må følge pga EØS avtalen) sier klart at næringsinnhold når det gjelder karber skal oppgis NETTO, dvs. med fiber allerede rukket fra.
Om dere er usikre på at produsenten har regnet riktig ville jeg ha sjekket med Matvaretabellen vi har påførstesiden her (der er det også netto karber). Dessuten finnes det masse info på. www.frukt.no - det er en flott side med masse kjekt !
Jeg er heldig og kjøper mine grønnsaker i grønnsaksbua der de får friske grønnsaker direkte fra bonden. Ingen gartnerhallen der. Norske grønnsaker er heller ikke genbehandlet slik at de er evig holdbare. De har begrenset holdbarhet. Det er verre på vinteren. Da er de fleste prisgitt utenlandsk import som man aldri vet hva er behandlet med. Men fremdeles liker jeg aller best friske grønnsaker. For meg er frosne en vassen nødløsning. Men det er jo smak og behag.