Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 12:14   #5
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Takk for svar til dere begge

Jeg skrev et langt svar som bare forsvant, så jeg prøver igjen. I det svaret prøvde jeg å forklare hva jeg mener med at PCOS er en "slem" lidelse. Jeg orker ikke skrive det på nytt, jeg prøvde bare i hovedinnlegget å få frem at jeg synes PCOS er en lumsk og "ondskapsfull" lidelse. Med ondskapsfull mener jeg som et eksempel hårveksten. For en kvinne kan det være ganske tungt å slite med det. Samtidig som mange av symptomene er plagsomme og vonde, så kommer andre følelser inn i tillegg (hårvekst er ikke vondt). Gir opp, jeg får ikke til å forklare kort og greit hva jeg mener. Jeg har en annen kronisk sykdom, den er mye enklere å forholde seg til enn PCOS.

Apropos lidelse/syndrom/sykdom; jeg har da sett PCOS beskrevet som en hormon- og stoffskiftesykdom? Mener jeg da, mulig jeg tar feil.

Så har jeg et spørsmål; hvordan vet jeg hva slags mat som er lavkarbo? Hva slags kriterier bestemmer det?

Hei... jeg skjønner at du synes PCOS er litt trasig å ha, og jeg har også litt ekstra hår her og der som ikke er spesielt kult å ha, men jeg har fått dekt en del laserbehandling, samtidig som jeg tar Diane de hjelper også en del. Jeg for min del er mest plaget av overvekten, og tenkermye på faren for å utvikle andre sykdommer som en følge av det, men det er ikke synd åp meg for at jeg har PCOS. det er noe jeg har fått, som jeg må lære meg å leve med, og så lenge jeg holder meg til lavkrbo, så er jeg faktisk fri for en del symptomer.

og når det gjelder syndrom vs sykdom så er definisjonen på syndrom: "symptomkomplekser av ukjent årsak uten så klare grenselinjer at de kan defineres som spesifikke sykdommer"

altså et syndrom er en haug med symptomer, og det er jo nettopp dette PCOS er...Policystisk ovarin Syndrom eller Stein-Leventhals syndrom

det er nok klasifisert som et syndrom...

men jeg mente ikke å henge meg opp i detaljer her...