|
Sv: Hjelp!
Man får noen rare blikk av og til, vanskelig å unngå..
Jeg var hos en venninne, og foreldrene hennes ville ikke ta "takk som byr, men jeg har nettopp spist" som et svar. Da ble det kjøttkakemiddag på meg. Uten poteter.. hehe.. Prøvde å gjøre det så anonymt som mulig, men moren utbrøt "neimen Monica, du ha glemt potet!!!" og sendte potetbollen mot meg. Svarte enkelt og greit at jeg ikke tåler poteter, orket ikke noen diskusjon. Hun er lege, og jeg er litt usikker på hvordan hun stiller seg til lavkarbo. Så nå tror hun vel bare at jeg er helt skrullete... Men det er lite som er verdt en "sprekk", i alle fall når det bare er for å glede noen andre.
Eneste gangen jeg har viket fra dietten de siste ti ukene (er stort sett på induksjon) var for å ta en fest, og da gjorde jeg det til gagns! De gikk tom for vin der jeg var, så øl var eneste alternativ. passe full, med litt dårlig dømmekraft.. Det var grill og matsalg der, men tror dere jeg valgte en kotelett ut på natta? Neeida! de hadde jo bakt POTET! Så ringte en venninne og lurte på om jeg ble med på bensinstasjonen for å kjøpe hamburger. Selv om jeg var midt i poteta mi, var jeg ikke tung å be, og nermest jogget av gårde. Midt i burgeren oppdaget jeg at Statoil hadde jo POTETmos gitt! så sansynligvis vill i blikket kjøpte jeg det i tillegg til en vanlig cola og en stor is før vi dro. Gjett om jeg hadde fylleangst dagen etter!!! Ved siden av senga stod det er urørt cola. Der gikk visst grensen min,den hadde jeg tydeligvis ikke turt å røre.... Patetiske kvinnemenneske. Jaja, ingen er perfekt. Har vært veldig flink ellers altså, har til sammen gått ned 30 kilo, 13.5 siden i sommer.
|