|
Sv: Øresus - noen som vet?
Opprinnelig lagt inn av silje, her.
Hei dere
Legger denne på fysisk og mental helse, jeg.. holder på å bli litt kokko..
For en del år siden fikk jeg øresus etter en konsert. Jeg pleier egentlig å bruke ørepropper, men ikke denne konserten(selvfølgelig..). Det har egentlig ikke vært noe problem, jeg har bare hørt litt sus når det er helt stille og når jeg skulle legge meg. Jeg var på quart for to år siden, og på lost weekend(begge festivaler) og det gikk helt fint.
På quart i år brukte jeg ørepropper, syntes det var litt verre etterpå(jeg er litt hypokonder, så jeg hører jo etter hele tiden også), men ikke verre enn at jeg ikke merker noe på dagtid. Jeg var på storåsfestivalen i helga, og før jeg dro, dusja jeg. Da fikk jeg en dott i øret, og etter det har øresusen bare blitt mye verre.. jeg vet ikke helt hvordan det var under festivalen, for da var det jo mye lyd og jeg brukte propper hele tiden. Men etter festivalen nå, så er det lyd i øret mitt hele tiden.. plagsomt mye også på dagtid når det er lyd rundt meg. Det ble mer nå etter at jeg dusja i stad. Føles også litt dott-aktig...
Noen som har noen erfaringer med dette? eventuelt råd? legen min sier at øresus er en skade på hørselen og det eneste jeg kan gjøre er å kamuflere pipingen med annen lyd.. Det jeg synes er litt rart er at det kom FØR festivalen nå.. når jeg dusja...?
Håper på svar..
Silje
Leste nettopp at jernmangel kan gi øresus,
Sitat;Studien viser at hele 96 prosent av kvinner mellom 19 og 24 år er utsatt for å få jernmangel. Dette kan føre til symptomer som anemi - at man føler seg veldig trøtt, hodepine og øresus. Sitat slutt.
Link; http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...med_vita_rexia
|