Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-06, 23:10   #87
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Hva skjer om man blir gravid å går på metformin?

Pr idag er metformin ikke godkjent for brukt til gravide her i Norge. Så da må du slutte og ta de, for så å evt. bli med i ett prosjekt som nå er landsdekkende (kontakt Albertine eller meg så kan vi ordne kontakt for deg). Da får du enten placebo eller ordentlig metformin. (jeg fikk ordentlig viste det seg da jeg hadde født). Du vil da bli fulgt opp med flere ekstra ultralyder, masse blodprøver, sukkerbelastninger mm. Prosjektet er godkjent av etisk kommite og du er ekstra forsikret. Det er veldig viktig å ikke bruke metformin på eget initiativ om en blir gravid (flere som gjerne vil det). For skulle det da dukke opp komplikasjoner (med mor eller barn), så kan det i verste fall ødelegge for at metformin noen gang blir godkjent for gravide.

Albertine, korriger meg gjerne og suppler om jeg har glemt noe.