|
Sv: Ser det er mye jeg ikke har tatt med her...
Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.
Får gå igjennom planen med lupe i forhold til antall karber ser jeg. Rugsprø er i stedet for brød på jobben. Pleier å glemme å ta med brød (prinsessebrødet) men får heller bli flinkere til å ta dette med.
Kom på en ting. Omdu husker på at alle måltider skal ha en proteinkilde (kjøtt, fugl, fisk, ost etc) en fettkilde (som foreslått forrige post) og antioksidanter i form av grønnsaker/bær..... så er du langt på vei i sammensetningen av måltider.
Tror det er lurt med prinsessebrød istendnfor rugsprø. Men hva med å ta med en bolle med salat på jobb? jeg legger først kylling i biter (eller reker eller krepsejhjaler ellr skinke i terninger) i en bolle. 2 ringer gul paprika i biter, 1 stang selleri i biter, 20-30 gram mangetouts (flate sukkererter), en liten vårløk i biter - i bollen, bland med proteinkilden, hell på 1-2 ss dressing av valgfri type (olje eller lign) bland i. Legg salatblader i biter på toppen (varier og bland typene) legg på lokk. Når du skal spise tar du av lokket, legger en tallerken over og snur, og vips du har en deilig salat. jeg lager slik vher dag (har gjort det i mange år) og nå hermer de fleste på jobben. Innholdet i salaten kan varieres i det uendelige. Som skissert ligger karbeinnholdet på ca. 5 - nøyaktig veid og målt !
Sitat:
Paprikaen er bare for å tilsette litt friskhet til brød ost og skinke som er standard pålegget på jobben.
Helt OK med en paprikaring eller to !
Sitat:
Har stått på stedet hvil de siste 2-3 ukene. Så det er nok noe i det du sier... Skal gå hjem å sette opp en detaljert liste. Med karbo innhold i alt.
Tror det er lurt ja !