Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-06, 21:34   #6
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydrat inntak på de forskjellige kostfilosifiene?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Lindberg kosthold ligger på fra 50 og opp til 150-160 mener jeg å huske. Men på Lindberg teller man jo ikke karber......

Atkins begynner på 20 - men øker på vedvarende og vedlikehold. Atkins'ere som vedlikeholder ligger på fra rundt 45 til 150-160 alt etter hvor mange karber de tåler .

OE ligger vel på rundt 70 pr dag (Ziggy ?)

De fleste lavkarbo retninger ender opp med 50-160 år dag alt ettersom - på vedlikehold - altså i en "ikke vekttap" periode. Det er omtrent halvparten av hva man spiser på "et normalt norks kosthold" etter myndighetenes anbefaling.

Hei Nille!!

Nå har jeg lest litt i en av Lindberg sine bøker, litt i Atkins og har lest hele Torkil sin bok-ketolyse...

Ble nesten litt forvirra av å lese alle, og jeg har jo bestemt meg for ketolyse...

Bare synes det er utrolig gøy å lese om kosthold...

Jeg lurer på når man bør begynne å legge på mer karber pr. dag, når man er på ketolyse kosthold?....
Og hvor mye?

Atkins anbefaler jo f.eks. en økning på 5 karber i uka, til vekttapet stopper....Og så kutte ned igjen til du finner ut hvor mye du tåler uten å gå gå opp i vekt igjen...

Er det noe av det samme med ketolyse?

Noen som vet?

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat