Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-06, 16:54   #46
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Cool

Sv: Min vei mot bedre helse.

Frokost er fortært og jeg har vært på jobb nesten en time. Vi bor like ved kirken og de satt opp et lite klokketårn for noen måneder siden. De har alltid hatt kirkeklokker her, men for flere år siden var det gamle klokketårnet så råtnet at de måtte ta det ned og siden da har de vært uten kirkeklokke. Det nye klokketårnet som er av rustfritt stål står utenfor kirken. Gamleklokka henger høyt i toppen.

Kirkeklokka betyr mye for folk her. Det er tradisjon å varsle dødsfall med å ringe i kirkeklokka uansett når på døgnet det skjer. I dag morges da vi spiste frokost ringte kirkeklokka igjen og vi visste at noen hadde gått bort. Det var en dame på nesten 73 år med leversvikt som hadde gått bort. De vil ringe klokkene igjen når båren kommer til kirken og ved selve begravelsen.

Dette er det andre dødsfallet på kort tid i vårt lille samfunn. Jeg husker at da jeg jobbet på sykehjem så sa vi at det gikk som regel tre av gangen i løpet av kort tid. Det er det samme her også har jeg lagt merke til. Det er flere som er godt opp i årene med skrantende helse.

Som dere har lagt merke til var sist uke en stressende uke med øyebehandling og med derpå følgende utskeielser i matveien. Det var egentlig ikke helt ille, men det ble noen ekstra kalorier- Det er greit det. Gjort er gjort og spist er spist. Jeg var ikke overrasket da jeg gikk på vekta i dag morges. Det er også en del av platået mitt. Litt opp og litt ned. Jeg venter som sagt mensen i dag eller de aller nærmeste dagene. Jeg har hatt småkynnere i hele helgen. Et annet tegn på ekstra vann i kroppen er at gifteringen nesten graver seg inn i fingeren.

Vel, vi får se neste uke. Jeg tror at jeg kommer til å gå tilbake til lørdag som min faste veiedag. Vi har offisiell månedlig veiedag på søndag den 1. oktober. Det blir spennende å se vekt og mål da. Det eneste målet mitt er å ha stått stille i forhold til forrige måned.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat