Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-06, 20:47   #43
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Blodsukkerverdiene mine har vært høye den siste uka. Jeg begynte med Actos som er spesielt mot insulinresistens og sammen med Metformin skal få mitt blodsukker ned. Samtidig begynte jeg med med Chlorthalidon som er vanndrivende. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle se forandringer ca en uke etter, men at maksimal virkning ikke vil sees før omkring 1+3 måneder.

Forandringer har jeg sett, men i fullstendig gærn retning. Blodsukkeret mitt som kun med Metformin hadde lagt seg på ca 8 fastende har nå gått opp til nærmere 12. Jeg har ikke tatt blodsukkerprofil disse dagene (før og ca 2 timer etter måltid gjennom dagen). I går var det nesten 17 2 timer etter middag. Middag som bestod av stekt kotelett med kokt blomkål, brokkoli og saus.

Men det er et faktum at blodsukker verdier lar seg påvirke av fysiske og psykiske påkjenninger. Og som dere vet den siste uka har ikke akkurat vært uten sine utfordringer.

For å få mitt blodsukker ned har jeg i dag hatt en semi-lavkarbo dag.
Frokost: 2 Pickled eggs (dere kan google dette, jeg kjøpte ferdig på glass)
Herring fillets in Wine marinade (nesten som sursild).
3 Finn Rugsprø
1 ss Norwegian Cod Liver Oil (på godt norsk tran)

Lunsj: 1 skrive Rye-Ola Sunflower Seed bread med Genoa Salami (nærmeste jeg kommer til "norsk" salami).

Middag: Michelinas Avantage Honey Dijon Chicken (kun 16 karber)

Mellommåltider: Danone Cardivia Yoghurt x 2

Kvelds: Muligens et hard kokt egg.

Karber: 101 (minus fiber) 31,1%, Proteiner: 69 gr (27,7%), Fett: 46 gr (41,4%)

Blodsukkeret mitt fastende var 11,3, før lunsj 8,9 og 2 timer etter lunsj 8,4. Egentlig utrolig at det gikk ned etter lunsj som regel stiger det. Jeg skal ta flere verdier utover dagen. Disse verdiene vil jeg presentere til fastlegen og diabetessykepleier. Legen nevnte at jeg kunne ha for lav produksjon av insulin. Det skjer ofte hvis man i mange år har hatt en overproduksjon. Bukspyttkjertelen blir rett og slett utslitt. Hvis det er faktum må jeg begynne på Glyburide som stimulerer bukspyttkjertelen til å produsere insulin.

Vel, jeg får se om de kommende ukene viser om min psyke har roet seg ned og blodsukkerverdiene blir bedre. Jeg fikk telefon fra øyelegen. Min neste time er den 16. oktober. Vi reiser opp enten lørdagen eller søndagen føre og gjør unna vår handel. Etter behandlingen reiser vi rett hjem. Det blir ikke så stressende på det viset og mer kos også.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat