Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-06, 22:23   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange ganger om dagen?

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor, her.

For meg er det bedre å spise når jeg er sulten og slutte når jeg er mett, enn å lytte til - for deretter ikke klare å leve etter - andres sikkert velmente og (også helt sikkert) fornuftige råd.

Er helt enig med deg at alle må finne det som passer en personlig.

For å unngå evt. misforståelser her: Spørsmålet var "Hvor mange ganger om dagen spiser du ?"

Ut fra det svarer jeg hva JEG gjør, og at det for meg er bedre å spise flere små enn et stort måltid. Det er fordi jeg - i MIN kropp - trenger å opprettholde forbrenningen. Jeg blir direkte uvell om jeg går for lenge uten mat.
Jeg glemmer ofte å spise. Før jeg kjenner sult kjenner jeg hodepine og svimmelhet.

For mange er det nok ikke "godt nok" å spise når en er sulten og slutte år man er mett.

Som Jeef sier:

Opprinnelig lagt inn av Jeef

hadde jeg spist bare når jeg er sulten hadde jeg spist et lite måltid hver tredje dag...

Derfor er det viktig å høre på andres erfaringer, men så velge sin egen vei.