|
Sv: Redd for endringene??
Så bra at du har vært med på undervisning og forelesninger som har gitt deg noe å jobbe med, og som har gitt deg forståelse for nye ting. Dette med å være redd for forandringer er noe jeg har tenkt mye på. Jeg var ekstrem på det feltet,har litt av det foreløbig, og tror nk det kommer av psyken min. Jeg kan gi deg et eksempel (som ikkehar med overvekt å gjøre) Første dag på ungdomsskolen, så hadde jeg håret i hestehale. Det tok nesten tre år før jeg turte å gå på skolen uten hestehale, for plutselig var det det som gjorde at jeg følte meg som meg... Jeg skjønner jo i ettertid at dette var helt sykt, og jeg hadde ikke noe problem med å ha håret løst hjemme, men på skolen gikk det ikke. Jeg har også tenkt på dette i forhold til overvekten min. Hvordan skal jeg lære meg at jeef ikke nødvendigvis er ensbetydende med overvekt...
Jeg skal jo fortsette å være meg... Og jeg tror ikke jeg blir noen annen meg, selv om jeg mister mine overflødige kg... Jeg kommer sikkert til å slite like mye med dårlig samvittighet ovenfor alt og alle, og jeg kommer sikkert til å ha like lav selvtillitt om jeg går ned noen kg...
det er noe med å forandre identiteten sin. Vi snakket mye om det på skolen i går. Identitet, men da var det i forhold til språk, men jeg føler det er noe det samme når det gjelder kropp også... Dette er en del av identiteten min, og det skal forandres på.
Bra du setter ord på det Nomma, for det er et kjempeviktig tema!!!
og jeg viste ikke engang at det fantes en forening for overvektige 
|