Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-04, 23:24   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Barna er glade i omeletter med løk, paprika, sopp. Eller cottage cheese med bær, fruktose og hakkede nøtter. Eller knekkebrød med diverse pålegg. Eller havregrøt med cottage cheese og hakkede nøtter. Til middag har vi IKKE poteter, ris eller pasta, og begge barna er altetende, så da spiser de det vi orker å finne på over variasjonen fisk/kjøtt + grønnsaker. I dag ble det lav-kabo-husmannskost.... ....med kjøttkaker, erter og rødkål. Så det må ikke alltid være middelhavs sjhwung over det . Et tips for å få i barn middagen, er å lage supper eller gryteretter - i det hele tatt bruke mye "sausete" konsistens. Og så lenge ost, fløte og rømme er toppers, så skulle det gå an å lage gode sauser... Du kan også lage blomkålpuré eller andre pureer, da det er en enklere måte å få inn grønnsaker på. Varier også mellom salat, råkost, kokte grønnsaker, i form, i wok eller stuinger/ratatouille.
(PS: Om dette temaet kunne jeg skrevet meg rimelig varm, men nå må jeg snart få med meg avslutningen til Team Antonsen )

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat