Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 16:49   #42
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Sv: Min vei mot bedre helse.

Turen til Thunder Bay gikk veldig bra. Vi reiste kl 06.00 som vi hadde planlagt. Det regna litt og var fremdeles mørkt. Etter en time kom dagslyset. Vi er ikke så begeistra for å kjøre i mørket noen av oss. Nærme et sted som heter Dorion så vi en helt utrolig flott regnbue. Det var en hel tydelig regnbue. Nydelig. På turen tilbake opplevde vi en av de fineste solnedgangen jeg har sett på lenge. Sola gikk ned bak oss, men på grunn av alle skogbrannene i området var fremdeles noe røyk og sola var blodrød. Den skinte over en åsside med skog i fulle høstfarger. Rødt på rødt. Vi var hjemme kl.20.15.

Selve prosedyren gikk kjempebra. Jeg fikk øyedråper som skulle utvide pupillene. Sykepleieren dryppet begge øynene siden øyelegen skulle ha laser i det høyre og undersøke det venstre. Den kraftige blendingen av øyet og eksplosjoner av lys når de skyter inn laseren er en påkjenning for de fleste. Du kan tenkte det å bli kraftig blendet av solen. Det er ubehagelig og vi myser og snur oss for vekk. Tenk deg at du blir tvunget til å se på flere eksploderende soler. 400 laserstråler blir skutt inn i øyet ditt. 400 kraftige lysglimt og i tillegg har du en kraftig lampe som skinner rett inn i øyet hele tiden.

Vel, for å komme tilbake til drypping av øyedråper. Jeg fikk beskjed om å sette meg i et lite venterom og lukke øynene for at pupillene bedre skal vide seg ut. Det satt en ung jente der før meg med øynene lukket. Etter meg kom en eldre dame og jeg snikså på henne og hun hadde lukkede øyne også. Skjønner ikke hvorfor de hadde så mange ukeblader der for vi kunne ikke lese i de. Til sist kom en annen eldre dame som muligens var litt dement. Jeg hørte en stemme som sa: "Sover dere, eller?" Jeg holdt nesten på å bryte ut i krampelatter.

Endelig kom jeg inn til legen og laser apparatet så mye ut som et vanlig øyeundersøkelse apparat. Jeg fikk en bedøvende øyedråpe på høyre øye og de satt på en linse på øyet som så ut som et miniteleskop. Han sa han ville skyte inn en laser først så jeg skulle erfare hvordan det var. Det var et kraftig glimt, men ikke ubehagelig synes jeg. Det sa jeg til legen. Han satte i gang og det var glimt på glimt uavbrutt i 10 minutter. Litt ubehagelig, men ikke mer. Etter 10 minutter spurte legen om hvordan det var med meg, Bare bra sa jeg. Dette var ikke så verst. Du ser ut til å tåle det bra sa han og hvis du vil så kan vi ta det venstre øyet i dag.

Det gikk veldig bra med det venstre også. Ikke vondt eller ubehagelig i det hele tatt. Han sa at det var første gang i hans karriere at han hadde sett noen tåle laserbehandling så godt. Han vil derfor ta begge øyene hver gang. Jeg trenger bare ca 3 behandlinger istedenfor 7 til. Det blir derfor ikke så mange turer frem og tilbake. Jippi!!! Jeg var til og med i stand til å shoppe etterpå. Selvfølgelig var jeg litt lyssky, men det var heldigvis overskyet vær. Ikke hadde jeg hodepine eller verk i øynene som sykepleieren sa var vanlig.

Han sa at sekretæren vil ringe meg for neste time. Så jeg vet ikke når neste gang vil bli. Vi har tenkt fordi jeg ikke trenger å bruke så mange sykedager å reise opp på en lørdags morgen og være der over helgen til mandag og ta behandlingen på tirsdag og reise rett hjem.

Dermed kan vi handle og gjøre ting i forbindelse med husbyggingen. Jeg tar bare en flexdag og en sykedag. Det er så deilig å være ferdig med første gang og erfare hvordan det var.

Takk for alle hyggelige kommentarer og varme tanker.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat