Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-04, 11:47   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ordne alt på kvelden - det er mitt beste tips!

Jeg lager ofte omelett på kvelden, som jeg kan spise i full fart på morgenen, eller ha i egen eller barnas matpakke. Hvis du spiser omeletten til frokost, så kan du til lunsj lage en boks med salat kvelden i forvegen, som du putter oppi tunfisk, skinke, kylling eller reker. Pluss oljedressing. Så er det bare å fiske ut matboksen fra kjøleskapet på morgenen. Lettere kan det jo ikke bli?

I dag har vi hatt "is" til frokost. Det synes barna er helt topp. Det blir som smoothien som Lise foreslo. Per porsjon bruker jeg: 100 gram frossen, usukret bringebær + 1 ss olivenolje + 2 rå egg + 1 ts fruktose/Natreen + 1 ss Kesam vanilje (< 1 gram sukker). Utrolig godt!

En annen rask frokost, som kanskje ikke er helt ideell (men dog bedre enn de fleste "vanlige" personers), er et knekkebrød med makrell i tomat e.a.

I matpakka til skolejenta mi har jeg 2 skiver Fedonbrød, som jeg gjerne lager som "smørbrød", med salat, skinke, ost, paprika, tomat, agurk. Eller vi har igjen karbonade som hun kan ha på, eller eggesmørbrød m.m.. I tillegg får hun alltid noen nøtter/mandler + en frukt/grønnsak. Barnehagejenta får litt mer "dilldall" fordi de har bedre tid til å spise... Ostestaver pakket inn i skinke, cherrytomater, et kokt egg, svisker, en halv kiwi, yoplait 0,1% yoghurt, gulrotstaver, nøtter/mandler m.m. Alt pakker jeg inn i folie eller småbokser, som jeg legger i en stor boks (hun har matboks som i størrelse ligner en tømmerhuggers... ).

Lykke til!