Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-06, 13:20   #33
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av BBB, her.

I see ...så du tenker mer i retning naturlig, grov kornet "frokostblandinger" med lav GI og styrer unna det med gøy GI (fruktose ol) i tilbehøret.
Hva med melk (laktose)? Liker havregrøt kokt på melk...hmmm, kan jo bruke fløte isteden kanskje?!?
Uvant å tenke at fy-mat er ja-mat

Du snakket om 1 skje olje og 3 skjeer fløte.
Mener du da siseskjeer eller teskjeer, og olje/fløte etter preferanse (men innen anbefalingene)?

Jeg tenker mer i retning havre og nøtter.

Noen tåler laktose meget godt mens andre tåler det ikke i det hele tatt. Jeg tåler det i moderate mengder. Laktose har lav GI så hvis du tåler laktose er det bare å bruke melk i oppkarbingssammenheng, men fløte er bedre.
Spiseskje etter egne erfaringer. Fløte inneholder 1/3 fett (38%), mens olje inneholder 100% fett. derfor tre ganger så mye fløte som olje. Jeg tar gjerne flere skjeer med olje jeg hvis jeg er sulten

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat