Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-06, 22:34   #24
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål ang. pcos!

Det gjør ikkenoe om du er i ketose mens du tar metformin... eneste problemet er at du kan få mere bivirkninge av tablettene da. jeg har svart deg med blått inni sitatet under her.

Opprinnelig lagt inn av Nett

Stemmer det at det ikke er bra å være i ketose når man tar Metformin? Mener å ha lest det her ett sted men finner det ikke igjenn. Vekten har nå stått lenge stille på 20-25 karber om dagen så jeg har økt litt på karbene de siste ukene (uten at det hjelper - ingen nedgang). Planen var vel egentlig å legge helt over til Fedon i løpet av de neste ukene, men merker allerede nå at kroppen min - og jeg - har det bedre på mindre karber.

Etter å ha lest endel her så lurer jeg ennå på noe (kan godt hende jeg har vært borti "svarene" tidligere men, men....)
Spørsmålene mine blir da:
- Er det da bedre å spise mat ala Fedon enn de første fasene av Atkins/Ketolyse når man trapper opp til 3x500 mg Metformin??
du må ikke bytte filosofi, men metformin har mye samme effekten på kroppen som lavkarbokosthold. det er derfor mange på lavkarbokosthold ikke greier å komme opp i full dose også.
- Hvordan merker jeg at jeg ev. må øke karb.nivået?
Du får de negative bivirkningene (kvalme, magesmerter ol) men det er faktisk bedre å holde karbene nede å heller ta en eller en halv tabelett mindre i døgnet.
- Kan jeg ev. gå over til ketolyse/atkins etter å ha gått på Metformin en stund, eller er ikke det hensiktsmessig?
Du kan godt følge hvilken som helst filosofi mens du tar metformin. som sagt så er det bedre å gå ned åp dosen enn å forandre kostholdet
- Hvor lang tid tar det før man merker Metforminens virkning?
for å finne ut hvilken virkning metformin har på deg, så bør du bruke de minimun 3 mnd