Melene - Ja, det sto visst ikke noe om den uten crisp på den lange lista med næringsinnhold i posten min, - og jeg mente heller ikke at din kylling inneholdt så mye karber. Presiserte at det var Crispy chicken. Pointet er at salatene (uansett type) som de markedfører som sunne, ikke nødvendigvis ikke ER så sunne som det ser ut som. Innholdet jeg klippet inn i post nr 2; "Boneless, skinless chicken breast filets with rib meat containing: etc" ER faktisk kyllingen uten "crisp" - og det den inneholder. Og selv om det evt. ikke er så mange karber i den var det masse annet rart, I krydderet/grillsausen. Jeg har lært at det det er mest av i innholdet står først. OK. salt, sukker...... står det... Vi får jo håpe da, at det ikke ser verre ut på trykk enn det er i virkeligheten. Og spiser men det bare av og til er det vel ikke så farlig. Det er verre for de som alltid spiser junk food og nå tror de spiser sunt !
Marianne - Hamburger står på lista nedenfor. Regner med at det er MED brød. Uten brød har McDonald sin hamburger 9.5 karber. Og som jeg skriver her, om du ikke spiser der hver dag er det ingen fare for hverken det ene eller det andre. Og nei, jeg tror ikke det er mer karber i McDonald salatbladene/tomatene enn det er i de vi kjøper i butikken. Dressingen derimot.....
Iset -De har både crispy kylling og vanlig grillet kylling - den ene er panert, den andre ikke, men begge er krydret med krydderblanding som inneholder sukker og mye annet rart !
Som sagt har jeg ikke funnet på dette her sjøl. Det er klippet fra McDonalds egen hjemmeside. www.mcdonald.com. Norge står ikke på lista, men det som selges i skandinavia er likt (sier de). Dere kan velge hvilket land dere vil å få oversikt over næringsinnhold i alle produktene som selges. Som tidligere nevnt har det vært en stor diskusjon i USA om alle restaurantene som hiver seg på lavkarbo bølgen og reklamerer for sunne produkter. Vel, de er kanskje sunne i forhold til hva de var FØR, men flere, inkl. Mc Donalds, har måttet moderere utsagnene sine.
happy meal !