Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-06, 15:30   #25
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?

Opprinnelig lagt inn av Mya

Jeg tror faktisk at dette er noe man ikke opplever som slank ...

Jeg hatet kroppen min like mye da jeg var slank som da jeg var på mitt tykkeste, og kan derfor med sikkerhet si at de dårlige følelsene ikke hadde noe som helst med kroppens størrelse og vekt å gjøre - for mitt vedkommende. Veldig mange jenter og kvinner (og etterhvert også flere og flere gutter og menn) har et dårlig forhold til sin egen kropp - uavhengig av vekt og fasong.

Jeg er fortsatt rundt 30 kilo unna "normalvekt" (finnes den?), og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg elsker kroppen min. Men husk: Jeg kom ikke hit gratis: det har kostet innsats og endringsvilje ... over laaaang tid. Det hjelper nok ikke bare å "tenke positivt". En dypere forståelse av sammenhengen mellom kropp og følelser var nødvendig for meg. Men det er skummelt og krevende arbeid. Så spørs det hvor mye innsats man er villig til å legge i å få det bedre med seg selv. Det er jo "trygt" å fortsette selvforakten, også. Jeg har vært der selv ...

Men kan jeg - så kan "hvem som helst" lære seg å bli glad i kroppen sin. Tror jeg, da ...