Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-06, 22:55   #8
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fedon, Skaldemann og Allan

Opprinnelig lagt inn av BBB

En annen ting jeg lurer på er hvordan de forskjellige kostfilosofiene stiller sg til usagnet "hjernen forbruker kun karbohydrater som energi" , hvis jeg nå formulerte meg korrekt.
Men som jeg forstår det, så MÅ man ha karbo for at hjernefunksjonene skal opprettholdes.

Snakkes Skaldeman om insulinresistens i sin bok?

Hilsen "ny, ivrig og innpåsliten"

Mange myter om dette. Jeg fikk også kommentarer om at hjernen MÅ ha sukker. Og det må den men kroppen lager det gjennom en litt kostbar prosess. Man kan bli slapp, få hodepine etc når karbohydratlagrene tømmes. Så vil kroppen forstå at her kommer det ikke noe raffinert mel eller sukker, og begynner å produsere det den trenger selv. Men alt dette finner du gode forklaringer på i bøkene.

Lykke til!

Og husk at ketose ikke er det samme som ketoacidose. Ketose er det vi ønsker(ihvertfall mange, ketoacidose er dødelig. Men dette står det også utfoørlig om her inne på forumet og i bøkene.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat