|
Sv: Fedon, Skaldemann og Allan
PHP kode:
1)Hva er deres personlige meninger om disse bøkene? 2)Hva er forskjellene på disse filosofiene?
- Alle disse bøkene er viktige. De bygger mye på samme grunnlag men har litt forskjellig tilnærming og løsning.
- Forskjellene er vel hvor strikst kosthold man kan leve med. Og hvor fort man vil at endringene skal skje. Skal man leve i ketose eller ikke f.eks. Hovedforskjellen ligger nok i om en ketogen kost er ønskelig og om hvor mange karbohydrater som tåles. Enkelt fortalt er Skaldeman en streng variant med GI 0. Atkins er litt mindre ekstrem, for så og gå over mot Linberg etter ei stund.
Selv startet jeg med "En Skaldeman" i januar i år. Og spiste etter hans angbefalinger. Svært få produkter og lett å holde styr på. Men mange finner det monotont og lite variert. Jeg var svært motivert og ville begrense antall matvarer og heller ta inn noen etterhvert for å se om jeg reagerte positivt/negativt.
Det hele koker ned til at jo mer man ønsker dette, jo nærmere er man en løsning. Det å virre mellom forskjellige filosofier mener jeg ikke er lurt. Og begynner man å blande dem er løpet kjørt.
Finn en filosofi man tror genuint på, og følg oppskriften. Og det gjelder om man skal i bryllup midt i innledningsfasen! Eller poden har gebursdag med kaker og cola.
Det er vårt liv. Det er vi som skal bestemme hva vi putter i munnen, ikke de rundt oss. Og dermed basta
Her er linken til Goggens fete side. Har skrevet en del om dette der:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7473

|