Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-06, 20:23   #41
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Lemen,

Tusen takk for hyggelig svar.

Jeg drikker allerede omkring 4 liter vann til dagen og da regner jeg ikke med annen væske. Ja, jeg hadde mindre svingninger i blodsukkeret på lavkarbodagen. Det bemerket legen også. Men med en allerede etablert nyreskade, selv om den heldigvis bare er begynnende, er man mer utsatt for ytterligere skade med høyt proteininntak. Hvis jeg ikke hadde hatt nyreskade ville jeg gitt ketolyse kostholdet mer tid for å se hvilken virkning det hadde på kroppen.

Dette betyr ikke at jeg har tatt avstand fra lavkarbo eller ketolyse. Jeg går bare tilbake til min allerede etablerte lav GB kosthold med karbohydrattelling- og kontroll. Jeg skal prøve en ny tablett i tillegg til Metformin og den skal virke spesifikt på insulinresistens. www.actos.com

Det var en liten advarsel på bivirkninger om at kvinner i fruktbar alder kan bli lettere gravide grunnet virningen på insulinresistensen. Neste legekontroll vil bli i januar og jeg vil se hvilken virkning denne nye medisinen og økt aktivitet har på vekt og blodsukker.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat