|
Sv: Trenger hjelp til og få Sunest mat!
Opprinnelig lagt inn av kals
Hei!
Lurer på hvorfor det ikke blir lavkarbokosthold hvis det er ketolysebrød man spiser, for der inneholder jo pr.skive(tynn) 1-2 karber.
Det brødet kjenner jeg dessverre ikke til, men det hørtes jo bra ut! Har ikke så mye greie på ketolyse. Men nå snakket jeg ut fra vanlig brød - antar at Aadna mener det som går under navnet "Lavkarbobrød" i dagligvarebutikkene, og som i grunnen ikke er helt lavkarbo... 
Lindberg anbefaler ikke mer enn to skiver brød om dagen hvis jeg ikke husker feil, og da er det Lindbergbrød det er snakk om, som er veldig grovt og proteinberiket. Noe mer enn to skiver daglig av selv det brødet kan bli for mye i et lavkarbokosthold.
Aadna: Jeg svarte ut fra kostholdsfilosofi, og der sto det Atkins. Klart du skal få råd og tips 
Veldig bra at du har greid å gå over til et sunnere kosthold! 
Jeg anbefaler deg å kikke rundt på forumet etter forskjellige kostholdsretninger, for det er veldig vanskelig å anbefale et sunnest mulig kosthold som passer for alle...
Men noen stikkord kan være: variert, ikke brød til mer enn ett måltid (trenger du f eks brød til egg & bacon?), få i deg fisk, sunne oljer og grønnsaker. Bruk smør til steking og til brødskiva, ikke margarin. Grønnsaker som f eks broccoli, rød paprika, tomat, løk, squash, spinat, salat. Nøtter og bær er bra, prøv f eks smoothie til frokost 
Mye av dette har du jo fått til allerede. Det blir lettere etterhvert! 
|