Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-06, 15:12   #36
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Tusen takk for varme hilsener. Det ble en helg med mye ettertanke. Tankene gikk veldig mye til mamma og hvordan hun har det nå. Jeg skulle ønske at jeg var hos henne. Heldigvis har hun mange rundt seg til støtte. Hun sa i telefonbeskjeden at hun var på vei opp til min søster.

Tankene går mye til ens egen dødelighet. Han fikk beskjed om at han hadde kreft bare for noen måneder siden. Det gikk ganske fort, men lungekreft gjør ofte det. Spesielt hvis den blir oppdaget sent. Lite visste han og mamma at julen 2005 var hans siste jul. Lite vet vi alle når vi feirer den siste julen her på jorden. Det beste er vel å leve så godt vi kan mens vi er her og sette pris på alt og alle.

Har dere lagt merke til mine norske bokstaver ææææøøøøååååå. Jeg sitter her på jobben å skriver. Jeg har funnet ut hvordan jeg kan gjøre mitt nord-amerikanske tastatur om til norsk. Det var ganske enkelt egentlig og jeg fant det ut ved å google. Kom inn på en Microsoft hjelpeside som forklarte skritt for skritt. Jeg kan skrifte mellom norsk og amerikansk tastatur bare ved å trykke venste alt og shift. Såre enkelt. Det er til og med små klistremerker man kan få kjøpt som man klistrer på tastaturet med de norske bokstavene på. Jeg vil kanskje få meg slike når jeg kjøper meg ny PC.

Annet nytt er at jeg er i gang med 2. dag på lavkarbo/ketolyse. Jeg har lagt meg på mellom 15-20 karber om dagen.

Dagens tall er: 1738 kalorier, 16g karber, 130g fett og 125g protein. Prosentmessig er det: 3,7% karber, 67,5 fett og 28,8% protein.

Magen og tunga protesterer litt fordi de ikke er vant til slik mat. Det ganske uvant, men jeg vil gi meg iallefall en uke til å prøve dette ut og se hvordan kropp og blodsukker reagerer. I dag tar jeg blodsukker profil som vil si fastende blodsukker, før hvert måltid og 1,5 time etter hvert måltid samt sengetid. Blodsukkeret var ikke lavere enn det bruker å være selv på lav GI når jeg tok det fastende. Jeg skal legge inn blodsukkerprofilen i morgen. I morgen skal jeg også til legen og det blir interessant å høre hva hun sier.

Vel, dette er alt for denne gang. Bør komme meg tilbake til det jeg egentlig er betalt for.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat