Kjære Cathrine !
Du vil IKKE like det jeg fant ut. Stixen din er lys fordi du nesten ikke har noe å forbrenne ! Dette er sultediett ! Low fat, low carb og low alt !
DU SPISER ALTFOR LITE OG DU FØLGER IKKE ATKINS !!
Total: 349 Fat:18 164 48% Sat:5 44 13% Poly:6 51 15% Mono:6 55 16%Carbs:1 3 1% Fiber:0 0 0%Protein:43 173 51%Alcohol:0 0 0%
Her har jeg tatt høyde for norsk standard størrelse på kyllingstykkene.
I går spiste du 349 kalorier, 1 karb (1 %), ikkeno fiber, 48 % fett, 51 % protein (kyllingen).
Karbohydraten din kommer fra den 1,5 hele valnøtten du spiste. Cottage cheesen har så lite carb i 2 ss at det nesten ikke er å regne på. Men hvis vi sier 1 karb der og, så ser du hva du gjør feil, sant ?? Du er nødt til å få i deg noe fett, du spiser i tillegg til praktisk 0 karb også for lite fett !! Proteinet er bare 43 gram og også for lite. At det er 51 % viser bare forholdet til fett og fiber så ikke se for nøye på det.
Det ideelle er er sammensetning på 70-75 % fett, 20-25 % protein og 5 % karbohydrater.
Dagens resultat:
Total: 895 Fat:72 650 74% Sat:26 236 27% Poly:9 83 10% Mono:31 275 31%Carbs:10 31 4% Fiber:2 0 0%Protein:49 196 22%Alcohol:0 0 0%
Her ligger du mye bedre an. Men både karber og kalorier ligger altfor lavt.
895 kalorier, 8 net karb (4 %), 74 % fett (bra !!), 22 % protein (bra !!)
Som du ser her her sammensetningen av måltidene fin, men mengden er for liten.
Jeg gjorde akkurat samme feil som deg i begynnelsen, spiste altfor lite. Du må spiser MER av alt, untatt egg og bacon, det er passe. Men minst 1 kyllingbryst, 2-3 kyllinglår. Koteletter rundt 200-250 gram MED fettet. Spis en eller annen form for grønnsak til hvert måltid. Bruk meierismør/setersmør og olje til å lage eller på maten. Bruk den kremen du kan.
Kan du se på dette......så kan vi sette oss ned å finne ut av hva du kan gjøre videre ?? Jeg hjelper deg gjerne !! Du kan PM'e meg vekten din, så kan jeg finne ut hvor du bør ligge på kalorier uten nå gå i sparemodus, - eller gå inn på www.mybodycomp.com og legge inn målene dine også, for å få vite hva basalforbrenningen din er etc. Hvis du får i deg nok karbohydrater vil kaloriene følger etter, så du behøver ikke telle dem.....