10-09-06, 11:04
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
|
Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av Imp
Noen nye spm som dukka opp: (Får ikke sove!)
Hvordan er det å bruke soyamelk som substitutt for vanlig lettmelk?
soyamelk er en bra erstatning for melk, men jeg vet ikke hvor mye karber det er i en dl
Og hva bruker dere istedenfor sukker? Jeg regner med at det finnes litt forskjellig, og alle søtningsmidlene er ikke like bra, har jeg hørt. Hvordan er det diabetessukkeret, Natreen?
Jeg bruker helst splenda, for jeg tåler ikke de andre, men uansett så er dette noe som kan få vektnedgangen til å gå sakte, eller stagnere, så det er ikke anbefalt at man bruker så mye av det.
Hvor går grensen for dere ved antall karbohydrater pr 100 g?
Det varierer veldig etter hvilken filosofi man velger å følge. Feks Atkins induksjon (første fase) skal man spise 20gr karbohydrat pr dag. Mens Fedon ikke regner på den måten men går på høy/lav GI. Jeg foreslår at du skaffer deg ei bok om den filosofien du velger å følge. Det er veldig lurt av deg å følge en filosofi i starten. Det er ofte vanskelig å gå ned i vekt på en egenkomponert filosofi viss du ikek har nok kunnskaper om emnet...
Jeg vet det er forskjell på raske og trege karbohydrater, hvordan vet man hvilke matvarer som inneholder hva?
Fedons filosofi går på raske/trege karber, og dersom du skal følge hans filosofi, så står det lister i bøkene hans... eller det går å kjøpe en GI-liste fra fedon. Hovedregelen er at man skal unngå: sukker, mel, poteter, ris, pasta...
|
|
Min kostholdsfilosofi: Fedon
|