Det ER mulig du spiser for lite Cathrine, - og da tenker kroppen din "WOW, nå er det hungersnød her, nå må jeg spare spare spare, - kjør ned forbrenning, spare spare spare !!" Atkins kaller det at kroppen går i sparemodus.....
1 kyllinglår er altfor lite ! (Hvis det er dem vanlige norske standarden kan du trygt spise en to/tre stykker til lunch og/eller middag. Posene fra Prior med Asia eller Marakesh kylling er kjempegode. Jeg spiser et par lårstykker (de største stykkene) til lunch eller middag ofte. På jobb har jeg salat i tillegg, hjemme lager jeg andre grønnsaker.
Det som slår meg som nr 3 er fraværet av grønnsaker. Det er noe av det viktigste på Atkins. Da mener han ikke bare salat grønnsaker, men alle grønnsakene fra lista som er lagt ut akkurat her Det et veldig mye å velge i !! Dampet broccoli med smeltet smør på ved siden av kyllingfiletene f.eks. Jeg pleier og å lage meg blomkålstappe. Kok et halvt blomhålhode (ca. 150 gr) saltet vann til mørt (ca. 15 min), la det renne godt av, kjør det i hurtigmikser med en klatt smør, peppre og ha 1 ss fløte oppi, kjør igjen. Hvis du vil kan du ha revet ost oppi....parmesan (ikke pulver), chevre eller.... Hvis du liket hvitløk kan du ha det oppi og. Jeg har servert det til gjester og de sa det var den beste potetstappen de hadde smakt !! For å spare tid koker jeg først blomkålen og "fisker" den opp av vannet før jeg hiver broccolien oppi etter at jeg har tatt av platen. Så ligger broccolien er og blir varm mens jeg lager stappa. Broccoli er best bare varmet og litt sprø. Den blir ødelagt hvis den kokes lenge (slik mange gjør slik at den mister fargen og blir grønn guffe).
Du bør få i deg et par-tre liter vann til dagen.... Et glass til hvert måltid er ikke nok.
Jeg skal ta utskrift av maten din og føre det inn i Fitday. Kommer tilbake med resultatet......