Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-04, 19:40   #2
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Jeg er fortsatt "hengt" opp i disse stixene mine... ..
Og de blir bare lysere og lysere...*snufs*..
Nå ramser jeg opp hva jeg spiste igår og idag, så kanskje noen sier meg hva som er galt!!!
I går;
Jeg starter alltid dagen med et stort glass vann!!
Frokost;2 ss cottage cheese(vet det ikke er lov..det var siste gangen..)og et egg.Et stort glass vann.Jeg tar tran,kosttilskudd(mineraler og vitaminer)og krom.
Lunsj; Kyllinglår og et stort glass vann.
Mellom; 5 baconsvor og 3 valnøtter(halve altså...)
Kvelds;1/2 kyllingfile
Drikker masse vann igjennom hele dagen...

I dag;
Først et glass vann
Frokost;2 egg og bacon,vann, tran,krom og vit/mineraler.
Lunsj; 1 kyllinglår,vann
Middag;1 sommerkotelett og ca 3 dl salat,3 skiver agurk og 2 ss rømme.Vann
Kvelds; Eggedosis av 1 egg og litt narteen(heter det det?)søtstoff.
Masse vann....

Vel...hva sier dere? Hva gjør jeg galt? Jeg vet at nøtter er greit først etter intro. men jeg spiste flere nøtter i begynnelsen(tenkte at det var greit..)og da ble stixen på det nest mørkeste...

cathrine

Hei Cathrine

Min første tanke er at du spiser for lite PROTEINER - men jeg vet ikke om det gjør så stort utslag? Jeg praktiserer jo ikke ATKINS selv - men er allikevel i en periode i ketose (3 uker hittil - flere følger), og har blitt anbefalt å innta MINST 20 g protein til hvert måltid. Tror ikke det er mange av dine måltider som du har nevnt ovenfor som inneholder det. Bl.a. regner jeg ca. 8 g protein pr. egg, og da skal du jo spise en del proteiner ved siden av for å komme opp i antall gram proteiner.

Og jeg spiser nøtter hver dag. Ikke mye - men litt. Primært walnøtter og mandler. Holder meg i mørk ketose allikevel. Men som det har vært nevnt en del ganger tidligere i dette forumet; tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på forskjellige matvarer.

Hva mener andre her da? Jeg er lutter øre......

fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat