Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-06, 23:35   #17
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Og hva med de minste??

Sønnen min spiser det samme som meg, men han får også fiskepinner og poteter dersom han ønsker seg det en gang eller får det av andre. Jeg har ingen regler for hva han kan og ikke kan spise, men vi begrenser godterier til ca. en gang i uken. Og da trenger det ikke være det søteste av det søte, men han får velge det selv. Og så styrer vi unna de verste frokostblandingene, selv om jeg kjøper Honni Korn til han en sjelden gang som han kan få på lørdag. Ellers spiser han, som sagt, det samme som meg.

Han har ikke noe imot villris, fullkornspasta og speltbrød. Han er glad i grønnsaker (ikke alle typer, men det han ikke liker bare plukker han ut) og spiser mye av det. Grønnsaker med dip er en stor slager. Vi kan rett som det er ha det som kosemiddag, med kylling til.

Han er veldig glad i knekkebrød (Ryvita, Rugsprø, m.m.), så mange brødmåltider blir erstattet med det.

Vi spiser jo helt vanlig mat, bare erstatter de raske, usunne karboene med grovere produkter, så dette er ikke noe problem i vårt hus.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat