Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-06, 00:16   #46
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Metformin

Jeg har gått på metformin i nesten 4 år. Har ikke vært flink med kostholdet, alt for mye raske karber. Så jeg har heller ikke hatt noen effekt av metforminen. Ikke gått ned i vekt, ikke fått bedre hormonverdier eller stabil syklus, ikke blitt gravid...

Nå som jeg går på en ganske streng lavkarbodiett (ketolyse) har jeg kuttet ut metforminen. Det er sikkert ikke "riktig" å gjøre det uten å konferere med legen osv, men jeg har nå gjort det likevel jeg da. Legen foreslo for meg å slutte for et år siden "siden det likevel ikke virker", men jeg har vært så redd for å utvikle diabetes at jeg har fortsatt, det har vært litt sovepute.
Det jeg ville frem til var vel at for MEG har det ikke vært noen mirakelkur, jeg tror det må kombineres med riktigere kosthold..

Ang hvit/blå resept, så kommer det an på legen ja. For å kunne skrive det ut på blå resept, må han "gi" deg en diabetes-diagnose. Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer, om opplysningene blir lagret hos trygdekontoret osv (jeg er litt redd for det jeg da, siden en diabetesdiagnose faktisk kan være til hinder hvis man f.eks ønsker å adoptere, eller trenger en livsforsikring/gjeldsforsikring) Det kommer frem av paragrafene som står på resepten hvilken diagnose som er begrunnelsen, men det er jo ikke mange som vet hva de paragrafene betyr...

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat